Tuotteet

Artikkelit

ramavit_vaihdevuodet

Rautaa vaihdevuosiin

Raskauden jälkeen vaihdevuodet verottavat eniten naisten rautavarastoja. Raudan puutteen oireet sekoittuvat kuitenkin helposti vaihdevuosien oireisiin. Terveellistä ja monipuolista ravintoa noudattava keski-ikäinen nainen ei usein aavista, kuinka paljon vaihdevuosien muutokset vaikuttavat raudan saantiin – olipa ruokatottumukset millaiset tahansa. Vaihdevuosien aikaan varastot ehtyvät usein varkain, jolloin syytä alakuloon ja voimattomuuteen etsitään helposti hormonaalisista muutoksista.

Lue lisää
ramavit_magnesium_urheilu_some

Magnesium on urheilijan paras lisäravinne

Magnesium on monelle penkkiurheilijallekin tuttu: painonnostajat ja voimistelijat hierovat magnesiumjauhetta käsiinsä ennen suoritusta paremman otteen saamiseksi. Tavalliselle urheilijalle magnesium on kuitenkin tärkeä aivan eri muodossa – nimittäin ravintolisänä.

Lue lisää

Näistä jouluruuista saa rautaa! Joulukinkku tai -kalkkuna ovat hyviä raudan lähteitä, mutta myös kalaa kannattaa suosia etenkin sen sisältämän hyvän rasvan takia. Muista, että ruisleivässä on jopa enemmän rautaa kuin lihassa, mutta lihasta rauta imeytyy elimistöön parhaiten. ... Lue lisääLue vähemmän

Katso Facebookissa
·Jaa

Särkeekö päätä? Kun elimistö kärsii raudanpuutteesta, happi ei kulkeudu kudoksiin niin tehokkaasti kuin pitäisi. Tästä saattaa seurata päänsärky. ... Lue lisääLue vähemmän

Katso Facebookissa
·Jaa

.